ПРОПУСКАНЕ НА СЪДЪРЖАНИЕТО
Мото история на Peugeot
ИСТОРИЯ НА МАРКАТА PEUGEOT MOTOCYCLES

 

 

 

 

 

 

 

 

ИСТОРИЯ НА МАРКАТА PEUGEOT MOTOCYCLES

През 1882 година Арманд Пежо започва производството и продажбата на велосипеди, а три години по-късно прави фабрика за производството им. През 1889 г. той пуска първите парни триколки на Световното изложение в Париж.

 

Първият мотоциклет е произведен 1898 година в завода в Болио. Новите модели бързо добиват популярност и започват да чупят рекорди. През 1914 г. един НР, двуцилиндров, V-образен спечелва състезание за скорост със 122 км/ч. Зареждат се победи в най-престижните състезания като „Гран При на Нациите“ през 1924, а през 30-те години идва ерата на големите цилиндри с модела 515, който през 1934 г. поставя 9 световни рекорда.

 

След войната, през 60-те години, мотоциклетът отстъпва място на мотопеда. Успехът е забележителен и само през 1973 г. Peugeot продава над 550 000 мотопеда от прочутото семейство „100“.

 

Ерата на скутерите настъпва през 1982 г., когато Peugeot лансира първия си модел от ново поколение с пластмасова рама. Революционното моторче ускорява развитието на пазара и скутерът става еталон за градско превозно средство. През следващото десетилетие Peugeot създава успешния SV и става първия производител, пуснал на пазара електрически скутер – Scoot’Elec от 1996 г., а през 2010 г. марката пуска на пазара и електрическия E-Vivacity.

 

Мобилността се променя с представянето през 2013 г. на триколесния скутер Peugeot Metropolis. Година по-късно на пазара навлизат "големите колела" на Streetzone и нео-ретро стила на Django, проектиран с поглед към емблематичния S55.

 

През 2015 г. се засилва интернационализацията на марката с навлизането на индийския производител Mahindra в управлението на Peugeot Scooters, който придобива 51% от акционерния капитал и разширява хоризонта за нови продукти. Същата година е пуснат на пазара новият спортен модел Speedfight 2, от който са реализирани над 500 000 броя продажби.

 

Peugeot Scooters отбелязва своя 120-годишен юбилей през 2018 г., а през 2019 г. Mahindra става единственият акционер в Peugeot Motocycles. На пазара се появява Pulsion - първият Urban GT от гамата, който разполага с технологията i-Connect, вдъхновена от Peugeot i-Cockpit, за да предостави комбинация от висок клас оборудване и оптимален комфорт и безопасност.

 

Новото десетилетие идва с няколко модела, актуални и днес. Излиза 100% електрическият e-Ludix, вдъхновен от линиите на емблематичния Ludix и оборудван с високопроизводителна система на Bosch, както и подобреният триколесен Metropolis.

 

През 2021 г. Peugeot Motocycles навлиза в нова ера - 123 години след основаването си, компанията разкрива нова идентичност на марката, като представя ново лого, отразяващо движението към по-луксозния пазар и визионерския си характер: щит с нов дизайн на емблематичната лъвска глава.

 

По време на EICMA 2022 Peugeot Motocycles лансира пет премиерни модела от нова генерация - XP400, PM-01, e-Streetzone, Django EVO и новия Peugeot Tweet.